Cilt Bakım Uzmanı ile Sohbetimden öğrendiklerim

 Merhaba, geçenlerde bir eczanede cilt ve saç analizi yapıldığını gördüm ve hemen kendimi de yazdırdım. Bu sırada öğrendiklerimi anlatmaya geldiimm

  Yaptıran varsa biliyorlardır ışınlar saçan,el fenerini andıran bir cihazla cilt üzerinde gezerek ne sorununuz olduğuna bakıyorlar. Hazır tedavi sürecindeyken ve elimdeki temizleme jellerini bitirmek üzereyken ben de koştum gittim. Cildimde yağ butonları olduğunu,siyah noktalarımın oldukça az olduğunu öğrendim. Sivilce tedavisinde kullandığım ürünlerden bahsettim. 
  Öncelikle hepimizin en çok kullandığı ürünlerin marketlerde,kozmetik marketlerde satılan kozmetik cilt bakım ürünleri olduğunu biliyorum. Ben de aynı şekilde buralarda önerilere göre tercih yapıp ürünlerimi almıştım. Neutrogena visibyl clear setini, Loreal değerli çiçekler toniği, garnier 3ü 1 arada,kil maskeleri, burun bantları en son kullandıklarım bunlardı. 
 Cilt bakım uzmanı özellikle bu şekilde kozmetik kategorisine giren cilt bakım ürünlerinde SLS bulunduğunu ve benim tedavi sürecimde, sivilcelerden kurtulma yolunda SLS içermeyen ürünler yani dermokozmetik ürünler kullanmam gerektiğini söyledi. Dermokozmetik eczanelerden satın alabileceğiniz cilt bakım ürünleri anlamına geliyor. Kozmetik ürünlerde özellikle alkol oranının yüksek olması cilt bariyerini inceltiyor. Ayrıca yüzümü mutlaka güneşten korumamı çünkü lekelenmeye çok müsait olduğunu söyledi. Tonik olarak gül suyunu d
  Gelelim saç analizime. Saç yapım oldukça kusursuz. Köklerin yerleşimi güzel tek sorun yüzümde olduğu içim kulak hizama kadar saçımda da yağlanmaların olması,buna karşılık saçımın geri kalanında ise kuruluk görülmesi. Bu kuruluğun nedenini az çok tahmin edersiniz; düzleştiriciler,havanın değişimi, sampuan etkisi vs. Bu durumda da Çinko içeren, doğal içerikli şampuanlar kullanmak gerekiyormuş. Birçok bilmediğim terim daha saydı tabi.. 
  
  Gelelim gözüme kestirdiğim dermokozmetik ürünlerime: Zigavus markasına yöneldim. Biliyorsunuz La roche,avene gibi dermokozmetik ürünleri oldukça çok tercih ediliyor. Fiyat olarak onların daha yüksek olduğunu ama Zigavus'un isolde isimli yüz yıkama jeli,tonik ve güneş kreminin hem daha uygun fiyatlı hem de benim cildime daha uyumlu olduğunu söyledi. Gerçekten de fiyat olarak çok fark ediyor. Araştırdım ve memnun kalanların da olduğunu görünce iyice bu markaya ısındım diyebilirim. Güneş kremini aldım. Krem 50 faktör yüz için, anti-aging bir güneş kremi. Kullandıkça gözlemlerimi paylaşırım. Elimdeki yüz yıkama jeli ve tonik bittiği gibi diğer ürünlerini de deneyeceğim. 
  Görüşürüz :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar