SİVİLCE TEDAVİM NASIL GEÇİYOR? NELER KULLANDIM? (clindoxyl, magnis, eritretin...)

 Merhaba, daha önce size Clindoxyl ve Magnis krem hakkında bir yazı yazmıştım. Blogda bulabilirsiniz. Bu iki ürün ile olan kısmı kısaca anlatıp en yakın arkadaşım Eritretin jel hakkında detaylı bilgi vereceğim. 
 
 Clindoxyl ve Magnis ile Şubat sonu tanıştım. Magnis yağ içerikli bir krem ve zaten yağlı cildimi daha çok yağlandırdığı için kullanmayı bıraktım. En fazla 1 hafta kullanmışımdır. Onun hakkında pek bir fikrim yok. Sizde de yağlanma yaptıysa doktorunuzla görüşüp ilacı kesebilirsiniz. Clindoxyl jeli 2 ay her akşam yatmadan önce kullandım. Ardından doktor kontrolüne gittim. Başlarda çok hızlı bir şekilde mevcut sivilcelerimi kurutup uzun süre çıkmalarını önledi. Ancak deri altında kalan çıkmaya can atanlar sonunda patlak verdi ve baya inatçı geldiler. Clindoxyl etkisini ilk zamanlardaki gibi devam ettirmeyince doktor kontrolüne gittiğimde bana daha kuvvetli olan Eritretin jel ve 3 günlük antibiyotik reçete edildi.
  Eritretini hemen o akşamdan başlayarak her akşam sivilcelerimin üzerine çok minik bir miktar uyguladım. 4 aydır da devam ediyorum. Bir süre daha devam edeceğim, son kontrolümde mevcut olanlar tamamen bitince artık sadece sivilce çıktıysa uygulayıp erken sönmesi için kullanmaya devam ederim. 
 İlk başta yine hızla sivilcelerimi söndürdü. Ardından çok fazla olmasa da kusma yaptı. Deri altındaki sivilceleri teker teker çıkarıp sonra hepsini söndürdü. Bu arada cildimde kızarma yaptığı oldu. O zaman ara verip düzelmesini bekledim ve tekrar devam ettim. Aynı zamanda sivilce izlerini de zamanla açıyor. Başta bir iz kalıyor ama kullanmaya devam ettikçe yok oluyorlar. 
 Bu süreçte yaşadığım tek sorun ,tam 2 hafta önce farklı bir nemlendirici sürüp güneş kremi sürmeyi unutup evden çıkınca yüzümün kabarıp,kızarıp deli gibi kaşınması oldu. 3 gün sürdü bu durum ve tüm sinirimi alt üst etti. Evden hiç çıkmadım sürekli yüzümü yıkadım, temizledim, nemlendirdim. Hafta sonunu atlatıp doktora koştum. Alerjik bir durum olduğunu öğrendim. Muhtemelen herkese iyi gelen o nemlendirici bende alerji yapmıştı. Güneşin de etkisi ile iyice işledi. Şuan alerji ilacı kullanıyorum. Oluşan kabarcıklar yağ butonu (kapalı komedon) oldu. Bunlara da yine eritretin jel çözüm oldu. 
  Eritretin jel, siyah nokta, sivilce, yağ butonu gibi birçok soruna iyi geldi. Okula dönmeden önce tekrar bir doktor kontrolüne gideceğim. 
 Bu arada sivilce tedavim boyunca dermokozmetik cilt bakım ürünleri kullandım. Bunlar hakkında açıklayıcı bir yazı yazacağım. Şuan son gittiğimde doktorumun tavsiye ettiği yeni ürünü deniyorum. Memnun kalıp rutin oluşturunca hepsi hakkında genel bir yazı gelecek. 
  Sivilce tedavisi boyunca özellikle kullanmanız gereken ürün : güneş kremleri. Ben 50 faktörlük bir ürün kullanıyorum ancak çok sıcaklarda ,terlemenin de etkisi ile yağ butonu çıkarıyor gibi geliyor. Bunun hakkında net bir düşünceye ulaştığımda cilt bakım rutini yazıma eklerim. Siz kendi cildinize uygun UVB ve UVA koruması olan bir güneş kremi tercih edin. Vücuda ayrı yüze ayrı güneş kremi kullanın. Sivilce tedavisi nedeniyle zaten hassaslaşan cildinize zarar vermemesi için bu önemli. Bir de bu dönem de denize giderseniz yüzünüze iğne batıyormuş gibi hissedebilirsiniz. Deniz tuzu cildinizi yakabilir. Dikkat edin. Bu durumda bir gece önce sivilce jelini kullanmayın. Daha sonra iyice yüzünüzü temizlediğinizden emin olun. 
 Umarım faydalı olmuştur. İstediğiniz gibi bir cilde kavuşmayı dilerim :)
 Sormak istediğiniz sorular, görüşleriniz için yorumlarda buluşalım 💗

Yorumlar

  1. doktor bana eritretin ve magnis kremlerini verdi reçete de 2 günde bir yazıyor eczacı da bir şey demedi nasıl kullanacağım 2 ilacı da 2 günde bir
    bir fikrin varsa yardımcı olur musun lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün birini, bir gün birini sürmen o zaman mantıklısı. Yine de danışmakta fayda var ilk defa bu şekilde bir kullanım duydum

      Sil

Yorum Gönder

Yorumun için teşekkürler :)

Popüler Yayınlar