Clindoxyl jel,Magnis krem- Sivilce yolculuğu

Merhaba, uzun zamandır derslere ağırlık verdiğim için buralarda yokum. Artık bir şeyler anlatma zamanı geldi. Cildim için bir doktora gittim ve tedaviye başladım...
 Şubat ayı sonunda doktora gitme zamanım geldi dedim. İmex,madecassol,çay ağacı yağı,sivilce kurutucular,tonikler,yüz temizleme jelleri. Ne kadar bitirdiğimi hatırlamıyorum. Öyle aman aman bir sivilce sorunum yok fakat deri altında çıkıp ağrı yapan sivilceler beni bir hayli zorladı. Gelelim süreç nasıl işliyor neler oldu konusuna..

  Doktor yüzümde belli bölgelerde yağlanma olduğunu söyledi. Bana 3 günlük bir antibiyotik, magnis krem ve clindoxyl jel yazdı. 
 Magnis kremi sabah sürüyorum tabi evden çıkmayacaksam ya da yüzümde en azından 3-4 saat tutma şansım varsa. Çünkü bu tip ilaçlarda genel olarak olduğu gibi bu da güneşin etkisi ile leke bırakabiliyor. Hepimizin bildiği sivilce kremleri gibi tedavide ve izlerde yardımcı oluyor. Fakat krem bana biraz yağlı geldiği için ara vererek kullanmak istedim. Bu kremi her ihtimale karşı steril olması için elim ile uygulamıyorum. Bir pamuk yardımı ile sorunlu bölgeye uyguluyorum.
  İlk 3 gün boyunca saat 13.00 olduğunda antibiyotiği aldım. En büyük etkiyi sanırım bu gösterdi. Bu antibiyotiğin ismini vermiyorum çünkü Sivilce kreminden daha özel bir ilaç olduğunu ve kimsenin kafasına göre almaması gerektiğini düşünüyorum. Etkisi kullanım bittikten 15 güne kadar devam ediyor. Bu ilacın bitimini takip eden 15 gün diğer ilaçlarımla birlikte devam ettim ve yüzümde tek bir sivilce dahi çıkmadı üstelik özel günlerime denk geldiği halde. 
  Clindoxyl son ilacım. Bu bir sivilce jeli ve oldukça kuvvetli bir ilaç. İlk kullandığım andan 2. hafta bitimine kadar yüzümde gözle görülür bir iyileşme oldu. Sadece gece yatmadan önce kullanılıyor. Koyu renkli bir kıyafetlerin rengini açabiliyor buna dikkat. Sivilce izlerim açıldı ve neredeyse yok oldu,siyah nokta bandı vs. kullanmayı bıraktığım halde onları da gözle görülür şekilde azalttı. Sorunlu bölgeye yüz temizlendikten sonra az bir miktarda uygulayın. Bir gece dozunu fazla kaçırdığımda yüzümde yanma hissettim. Buna dikkat edin. Eğer böyle bir şey yaşarsanız takip eden 1-2 gün için ilaca ara verin. Cildiniz kendini toparlayacaktır. Ayrıca ilk hafta yüzünüzde gözle görülür şekilde kuruluk olabilir. Nemlendiricilerden yardım alın. Ben yağsız bir nemlendirici ile bu sorunu 2 günde hallettim. 

Gelelim şuana, 3 hafta bitti bile. Tedaviyi toplam 2 ay devam ettirip kontrole gidicem. Şu son 3 gün içinde yüzümün iki tarafında sivilce çıktığını gördüm. İlaçlarda kortizon olduğunu bilmediğim için ve uzun zamandır sivilce çıkarmadığım için gelsin cipsler,gitsin çerezler kafasında geçirdiğim günlerin acısı çıktı sanırım. Kortizon tuza duyarlıdır. İlaç içeriğini iyice öğrenin ve dikkat edin.  

ÖNEMLİ: Burada anlattıklarım tamamen kendi deneyimlerim ve bana özel bir tedavi yöntemidir. Bu ilaçları doktoru tavsiye eden varsa tecrübelerimi paylaşmak amacıyla yazıyorum. Reçetesiz,doktora görünmeden bu ilaçları kullanmayın. Dermatit gibi daha kötü bir cilt sorunu ile karşı karşıya kalabilirsiniz. 
Tekrar görüşmek üzere...

Yorumlar

  1. bende magnis krem aldım da siz sadece gündüz mü kullandınız ve ne kadar sürede bir ara veriyordunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle geç dönüş yaptığım için özür dilerim. Şifremi bulmam uzun sürdü 😊 Magnis krem benim cildimde çabuk yağlanmaya sebep oldu. Gece clindoxyl, gündüz magnis kullanıyordum. Sizin cildinizde böyle bir sorun yaratmadıysa kullanmaya devam edin tabi. Ben yağlanma yapınca doktorumla görüştüm ve kullanmayı bıraktım. 2 ay clindoxyl kullandım. Yeterli gelmediği için tekrar muayene olup eritretine başladım. Şuan 4 aydır eritretin kullanıyorum. Sonuçları güzel yakında sivilce tedavim sona erecek. Mutlaka doktor ile görüşmenizi tavsiye ederim. Bir de tavsiyem uygun yüz yıkama jeli, tonik, peeling gibi cilt bakım ürünlerini doktor tavsiyesi ile almanız. Dermatolojik ürünlerin çok faydası oldu. Umarım iyi sonuçlar alırsınız. Sevgiler...

      Sil
  2. Magnus kullanicam ama ilk önce çıkarıyor sonra mi temizliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bnde duydum bu sekidke ben kullandim yüzümdeki sivilceler çoğaldı umarım önce çıkartıp sonra temizkiyorfur

      Sil
  3. Merhaba bende bugun doktora gittim ve sabahları magnis geceleri ise surmem için clindoxly yazdı ayrıca 6 gunluk antibiyotik hap verdi.. Yanlız siz magnis için gunduz leke bırakıyor demişsiniz kullanıp kullanmamakta kararsız kaldım açıkçası🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da sabah demişti ancak benim cildim lekeye çok yatkın olduğu için cesaret edemedim. Yaz kış spf içeren kremler kullanıyorum. Sabah mümkün olmuyor. Bir de kremi kısa sürede bıraktım çünkü çok yağlandırdı 😔

      Sil

Yorum Gönder

Yorumun için teşekkürler :)

Popüler Yayınlar