HERKERE MERHABA, SİVİLCELERE ELVEDA : 8 ÖNEMLİ NOKTA

Merhabalar, uzun zamandır burayı güncelleyemedim. Şimdi güzel bir başlık ile tekrar geri döndüm. Hazırsanız başlıyoruz.

 Sivilce serüvenim Şubat ayı sonlarında başladı. Aslında bu onlardan kurtulmak için bir şeyler yapmam gerektiğini fark ettiğim tarih. Haziran 2017, muhtemelen stresten dolayı başlayan iltihaplı sivilcelerim başlamıştı. Ardından minik delikler bırakıp gidiyorlardı. Bu şubat ayına kadar böyle devam etti. Bu süreçte kozmetik cilt bakım ürünleri ile yatıştırmaya çalıştım fakat sanırım daha da coştular. Haliyle soluğu hastanede aldım.
 1.Adım: Sivilce,akne problemin bir anda başladıysa ve uzun süreli izler bırakma,anlık artış, farklı bir durum olduğunu fark edersen ilk gideceğin adres kozmetik dükkanları değik DOKTOR. Bunu 7-8 ay erteleyince önceden kalan hasar ile tedavi sürecim uzadı. Ben yaptım siz yapmayın. Regl döneminde çıkan minik sivilcelerden bahsetmiyorum. Bir anda çıkan ve yavrulayan,deri altında iltihap olan,ağrılı, büyük sivilcelerden bahsediyorum.
 2. Adım: Doktor tavsiyesi dışında hiçbir tavsiyeye kulak asma. Bunlar doğal olsa bile. Bu nokta önemli. Muhtemelen sivilce tedavisine başladığınızı öğrenen yakın çevreniz size 'Sirke sür,limon suyu iyi gelir, diş macununu bir gece bırak bir şey kalmaz' gibi duydukları ve yine muhtemelen minik sivilcelerine uyguladıkları çözümlerden bahsedecek. Siz doktorunuzun verdiği ilaçları, onun dediği zamanlarda, anlattığı şekilde kullanın. İşe yaramadıysa yine gideceğiniz yer doktorunuz olsun.
 3.Adım: Kozmetik furyasından bir süre uzak kalmanızı tavsiye ederim. Cilt bakım ürünü,makyaj vb. ürünleri kullanırken dikkatli olmanız gereken bir dönem. Makyaj yapmayın demiyorum tabi ki yanlış anlaşılmasın. Ancak cilt tipinize uygun ürünler seçin ve mecbur değilseniz her gün makyaj yapmayın. Yapıyorsanız bile dermakozmetik yani eczanelerde bulabileceğiniz cildinize uygun ürünler ile iyice temizleyin. İlacı cildinize uygularken makyaj kalıntısı olmadığından emin olmalısınız.
 4. Adım: Sivilce sadece dışarıdan gelen şeylere tepki vermez. Beslenme düzeni,su içmeniz, çoğunlukla tükettiğiniz gıdalar,varsa alerjiniz, hormonlarınızın çalışmasında yaşanan bir sorun, kadın hastalıkları,regl dönemi, stres gibi birçok etkisi vardır. Bunları bilmelisiniz.Tedavi sürecinde dikkat etmelisiniz.
 5. Adım: Size reçete edilen ilaçları doktorunuzun söylediği şekilde kullanın ve prospektüs okumayı ihmal etmeyin. Cildinizi bu süreçte izleyin. Ters bir durum olup olmadığını anlamak için prospektüs bilginizin olması gerekir. Fark ettiğiniz ters bir durumda doktorunuz ile görüşüp tedaviyi değiştirebilirsiniz.
 6.Adım: Israrcı olun. Sabredin. Sabır isteyen bir süreç olduğunu bilmeniz gerekiyor. Sivilce tedavisinin ortalama süresi 4-8 ay arasındadır. İlk zamanlar cildiniz kusma yapabilir,alerjik bir durum olabilir,hassas bir cilde dönüşebilir. Yılmadan devam etmeniz gerekiyor. Sonuç aldım bu kadarı bana yeter diyerek tedaviyi bırakmayın başa dönmek durumda kalabilirsiniz.
 7.Adım: Tedaviyi sadece doktorunuz başlatabilir ve sadece DOKTOR bıraktırabilir. Bu çok önemli aylarca verdiğiniz uğraşlar boşa gitmesin. Doktorunuz ile görüşmeden ilaçlarınızı kesmeyin.
 8. Adım: Tedavi bittikten sonra cildinizi boşlamayın. Çok güçlü ilaçlar bile alsanız sivilceye kesin çözüm değildir. Bu yüzden ilaç tedavisi bitince kontrol size kalıyor. Bence doktor tavsiyesi ile dermokozmetik dediğimiz eczanelerden alabileceğiniz cilt tipinize uygun bakım ürünleri ile bir rutin oluşturun. Bu rutini cilt tipinizde bir değişiklik olmadığı sürece düzenli olarak devam ettirin. Cilt şunu da bir deneyelim demeye gelmez.

 6 aydır devam eden sivilce tedavim boyunca deneyimlediğim, öğrendiğim önemli noktaları sizlerle paylaşmak  istedim. Ben doktor değilim. Deneyimlerini ve öğrendiklerini aktaran bir hastayım. Umarım yardımcı olur. Ben tedaviye ilk başladığımda çok araştırma yaptım. Birçok kez bırakmak istedim, yüzüme bir şey olur diye korktum. Bu şekilde deneyimlerini paylaşan insanlar biraz içimi rahatlatmıştı. Çünkü sadece benim başıma gelmiyordu. Bu süreçten geçen birçok insanın olduğunu gördüm. Umarım , istediğiniz sonucu elde edersiniz. Bir sonraki yazımda tedavimin son durumu hakkında olacak. 
 Sivilce sadece cildinize değil psikolojinize de etki edebilir. Yılmayın , başaracaksınız :) 
Bana yorum bırakmayı unutmayın 💗

Yorumlar

Popüler Yayınlar