AKNELİ CİLTLER İÇİN SPF DOSYASI

Uzun bir aranın ardından herkese Merhabaa :)
Sivilce serüveni biraz yarıda kalmış. Bu yazıda birkaç kritik noktadan bahsetmek için geldim. Daha önce buna benzer bir paylaşımım olmuştu. Tecrübelerimi ekleyerek güncellemek istedim. İlk konumuz güneş kremleri olacak.

GÜNEŞ IŞINLARINDAN KORUNUN:
Özellikle beyaz ciltli olanların,yüzünde kılcal damarları belli olanların lekelenme ihtimali daha yüksek. Bu durumda spf içerikli kremler, spreyler,losyonlar devreye giriyor. 30 faktörlü bir koruma gün içinde şehir hayatında yeterli olabilir ancak deniz ve havuz gibi yerlerde cilde yapışan tuz,klor gibi yakıcı içeriklerden dolayı 50 faktör kullanmak bana daha akıllıca geliyor.
Peki gelelim Sivilce Tedavisi Görenler İçin Uygun Güneş Koruyucuları ve iyi markalara; İlk başta cilt tipiniz ve hassasiyetiniz önemli. Ben hassas ciltli her an reaksiyon verebilen bir cilde sahip olduğum için ince eleyip sık dokudum :D
Birinci dikkat ettiğim şey cilt tipime uygun olup olmaması oldu. Karma ve hassas ciltliyim yani hem beni yağlandırmayan, hem de cildimi yakıp kavurmayan içerikte sahip kremlere ihtiyacım vardı. Akne oluşumuna da destek olmaması mümkünse cildimi gün sonunda aynı şekilde görebilmeliydim. Tabi bir de iyi korumalı çünkü tam bir beyaz tenliyim :D
AVENE CLEANANCE SOLAIRE 50 SPF
KREM
PHARMACERIS 15 SPF OCTOPIROX
NEMLENDİRİCİ


LA ROCHE-POSAY ANTHELIOS 50 SPF
SPREY
  Bu üç ürünü kullandım. Öncelikle hiç memnun kalmadığım Avene cleanance güneş kreminden bahsedeyim. Hassas ciltler için ve beyaz tenliler için iyi olduğu, sivilce yapmadığı söylendi. Eczaneden bu vaatlerle alınca hemen denemek istedim ve sürdüğüm anda yanıp kaşınmaya başlayan cildimi hemen temizlemek durumunda kaldım. 2-3 kez denemişimdir ama asla ben bu ürüne katlanamam. Kız kardeşimde denedim onda böyle bir sorun yaratmadı yani hassas ciltli değilseniz alın tepe tepe kullanırsınız. Ama hassas ciltler koşarak uzaklaşsın.
Pharmeceris octopirox nemlendiricisi ile geçmişimiz uzun. Cildiyecimin tavsiyesi ile başladım ve bir daha bırakamadım. Kışın yeteri kadar nemlendiren ve yeterli spf içeren, sivilce yapmayan güzel bir ürün. Bunu karma ve yağlı ciltlere,sivilceleri olanlara öneririm. Ama kuru bir cildiniz varsa sizde asla işe yaramaz. Yüz yıkama jeli ile bütün kış bunu kullandım kaç tane bitirdim bilmiyorum. Yaza kadar gönül rahatlığıyla kullanılacak bir ürün.
La Roche-Posay Anthelios spf spreyi bu yazın kurtarıcısı oldu. Yüzü asla yağlandırmayan, şehirde de denizde de kullandığım çok iyi koruma sağlayan bir sprey. Sprey olması daha güzel çünkü sıfır ağırlık. Kesinlikle denemediyseniz bunu alın. Altına cilt tipinize göre bir nemlendirici ve evden çıkmadan önce bunu bir fıslatıyorsunuz mis gibi. Yanma,leke olma,tahriş,sivilce falan düşünmeyin. 
Sizin memnun kaldıklarınız ya da asla almam dedikleriniz var mı? Tavsiyelerinizi duymak isterim :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar