ROACCUTANE/ AKNETRENT 1. AY

Merhabalar,
 6 Ocak 2020 ilk ilaca başlangıç günümdü. Kan testleri yapıldı her şey normal çıkınca doz ayarladık ve ilacım reçete edildi. Bana Aknetrent yazıldı. Bu da devletin karşıladığı roaccutane muadili olan ilaç. Öncelikle söylemem gerekir ki doktorunuzun söylediği uyarılara uymanız ciddi bir önem taşıyor. İlaç kullanmak ile bitmiyor. Bol su içmek, temiz beslenmek, kolesterol yükseltmeyecek ve karaciğerinizi ekstra yormayacak besinler tüketmeniz gerekiyor. Çünkü ilaç tek başına bunları yapıyor zaten. Ekstra siz de üzerine gidecek şekilde beslenirseniz ilacı kesmek zorunda kalacaksınız ve hiçbir faydası olmayacak. Kırmızı reçete ile ayda 1 kez reçete edildiği doz kadar ilaç alabiliyorsunuz.
 30 mg ile başladım. Kilom : 53 olduğu için ideal bir dozdu.
 İlk ilacım ile birlikte doktorum bana hametan merhem (dudaklarım için), hametan krem (yüzüm için), excipial lipo (vücudum için) ve nemlendiri olarak bepanthol tavsiye etti. Bunları da ilaçla birlikte iyice kurumayı beklemeden düzenli bir şekilde kullandım. Aynı zamanda cilt tipime uygun ekstra sivilceye sebep olmayacak bir yüz yıkama jeli ve güneş kremi kullanmaya başladım.
 Güneş kremi olarak avene cleanance 50 spf, yüz yıkama jeli olarak la roche posay effaclar ve duş sonrası tüm vücuduma sürmek için excipial dışında nivea vüücut losyonu, bebek yağı edindim. Aynı zamanda dışarıda hametan merhemi dudağa uygulamayı steril bulmadığım için blistex med plus kullanmaya da başladım.
 İlk 5 gün sanki yüzüm daha çok yağlandı altındaki yağı dışarı atmış gibi pırıl pırıl gezdim. Sonrasında nemlendiriciyi daha iyi emmeye yağdan çok hafif bir ışıltı oluştu. İlk andan itibaren yüzümde var olan sivilceler ve lekeri hafifledi, sivilcelerim hızla kurudu. Bir sivilce sabah çıkıp akşama kadar kuruyordu.
 2. haftadan sonra hafif kalça ağrılarım olmaya başladı ve dudaklarım iyice kurudu. Çok yorulduğum günler iyice şiddetleniyor ve bazen yürümeme engel oluyordu. Sonra buna alıştım. İlacın bir yan etkisi de bu işte. Yüzümde bir kuruma olmadı. Regl dönemim 10 gün kadar gecikti. Ama bu gecikmeden dolayı ağrı vs. çekmedim. Regl gecikmesi de eklenince kusma dönemine başladım. Yani 1. ayın sonunda bir kusma yaşadım. Öncesinde 1 tane çıkıp aynı gün kuruyarak veda eden sivilcelerim olmuştu. Kusma döneminde irinli ,derin sivilceler oluştu. Yüzümün ön kısmında ve kontür bölgemde oluşan bu sivilceler ağrılı da olmaya başladı. Bu dönemde cilt bakımıma aynı şekilde devam ettim.
 Unutmadan ben makyaj yapan biri değilim. Rimel sürüp çıkardım. Bu süreçte rimeli de bıraktım. Yüzüme ekstra hiçbir şey temas ettirmek istemedim. Kusma döneminde çıkan sivilcelerim genelde duştan sonra kendi kendine patladı. Patlayan sivilceye çok baskı yapmadan içini boşalttığım oldu ama asla sıkmadım. Sıkma hareketi ekstra tahribat yaratır. Ben kenarından hafif bası uygulayıp içini boşaltmasına yardım ettim. Bu sayede kalıcı bir hasar oluşmadı. Leke oldu fakat lekeler açılmaya devam ediyor. Şişmemesi için patlayan sivilcem varsa üzerine sadece buz tuttum ve normal yıkama,kremleme işlemlerime devam ettim.
 Ekstra sorularınız olursa yorumlarda buluşalım. Ay ay yazmaya devam edicem.

Yorumlar

  1. Merhaba, öncelikle geçmiş olsun bende yaklaşık 1 hafta önce roaccutane tedavisine başladım henüz belirgin bir şikayetim yok fakat şu an yüzüm için nemlendirici olarak bepanthol kullanmayı düşünüyorum. Birkaç yorumda bepantholün kıl köklerini besleyerek kıllanmaya neden olduğunu okudum, acaba bu konuda sizin herhangi bir şikayetiniz oldu mu ve bunun dışında bepanthol sizin memnun kaldığınız bir ürün oldu mu? İlginiz için teşekkür eder, iyi günler dilerim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumun için teşekkürler :)

Popüler Yayınlar