ROACCUTANE/ AKNETRENT 3.AY

40 mg ile 2.ayı bitirip kan tahlillerimi yaptırdığımı ve kolesterolümdeki değişimden aynı zamanda kemik ağrılarımdan kaynaklı 30 mg'a tekrar geri döndüğümü bir önceki yazımda anlatmıştım. 30 mg ile devam ettiğim 3. ayımda, bir önceki ay kadar kemik ağrısı yaşamadım. İsilik gibi minik sabah çıkıp akşam kuruyup dökülen sivilcelerim oldu. Siyah noktam hiç kalmadı. Burnum soyulur gibi siyah noktalarım pıt pıt döküldü ve bir daha çıkmadılar.
 Bir önceki ayda oluşan kusma döneminden kalan cilt altındaki ufak oluşumlar küçülmeye geçti ve tekrar sivilce olarak kendini atmadan azalmaya başladı. İzlerim aynı şekilde durmaya devam etti. Doktorum inatçı deri altında kalanlar için Benzoxin adlı sivilce ilacını reçete etti ve yatmadan önce o noktalara uygulamamı söyledi. Bu ilacı sürdüğüm yerlerde ufak soyulmalar oldu ancak belli olacak şekilde değildi. Nemlendirince geçen türde minik soyulmalardı.
  Ara ara yüzüm birden kızarmaya ve bir anda normale dönmeye devam etti. Duş sonrası vücudumun çok gerildiğini fark ettim ve vücudum için nemlendiricimin yoğunluğunu arttırdım. Ellerim için expial lipo kullandım. Birkaç kez elimin üzerinde egzama benzeri minik kırmızı noktalar ve kaşıntı,yanma hissi oldu. Ancak gece üzerine Momecon ve expial sürünce sabaha bir şey kalmadı.
  Dudak kuruluğumda ektrem bir şey olmadı aynı şekilde devam etti. 10 günde 1 Blistex bitirmeye başladım. 2 kez ufak sivilcem çıktı fakat onlar da çok dayanmadı. Tek sorun geçen her sivilcenin bazen kısa bazen uzun süreli iz bırakmasıydı. İzler için tedavi süresinde müdahale yapılmıyor bu yüzden onlara alışmaya şartladım kendimi. Önemli olan o izlerin sebebi akneyi ortadan kaldırmak. Deri kendini yeniledikçe izler tabi ki geçecek. Geçmezse de birçok yöntem var. Kalan tek şey iz olsun yeter ki çözülür.
  Saçlarıma hindistan cevizi yağı uygulamaya başladım. Çünkü deri kuruluğu en yoğun orada oluştu. Ufak kepek benzeri deri dökülmeleri beni rahatsız etti. 2 hafta düzenli hindistan cevizi yağından sonra onunla da başa çıkmayı başardım.
  4.ay yazısında görüşürüz :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar