ROACCUTANE/AKNETRENT 2.AY

  İlk ayın sonunda yapılan kan tahlilimin temiz çıkmasıyla 30 mg olan dozu 40 mg'a yükselttik. Sabah 20, akşam 20 olarak almaya başladım. İlk ayın sonuna doğru kendini belli eden deri altımdaki oluşumlar irinli ve büyük sivilceler olarak ilk 1 hafta boyunca kendini dışarı attı. Bu işte kusma dönemi dediğimiz o dönem. Korkulacak bir şey yok. Uzun sürmeyecek. İzleri kalabiliyor ama kendileri geçecek. Hiç çıkmayan yerlerde sivilce çıkabilir bu sizi şaşırtmasın. Cildin onları bir şekilde dışarı atıp arınması gerekiyor. 
  Yüzümde ve saçımdaki yağlanma bitti. Öyle ki 2 günde 1 yağlanan saçlarım sonsuza dek yağlanmayacakmış gibi bir hal aldı. Çıkan sivilcelere hiçbir müdahalede bulunmasam da duşa girdiğimde deri yumuşayınca tek tek patlamaya başladılar. Bazıları patlasa da altında ufak bezeleri kaldı. Geçseler de arkalarında iz bıraktılar. 
  2. haftadan sonra artık küçük sivilceler çıkmaya başladı ve bunlar sabah oluşup akşama kadar kuruyan türdendi. Dudaklarım ekstra kurumaya başladı ama ben sürekli nemlendirdiğim için yırtılma  gibi bir sorun yaşamadım. Blistex'in yanına eczaneden la roche dudak nemlendiricisi de aldım. Su içmeye dikkat ettim. 
  2.ay içinde sık sık kemik ağrılarım oldu. Özellikle kalçamda ve belimde batma şeklinde kendini gösteren bu ağrılar zamanla ayağa kalkmama bile engel olarak duruma geldi. Özellikle o gün çok koşturmaca içinde geçtiyse akşam yattığım yerden kalkamadım. Vücudum ilacı tanıma sürecinde olduğu için bu konuyla aklımı meşgul etmedim. 
  2.ay sonu verdiğim kan tahlilinde kolesterol değerlerimde çok da bariz olmayan bir yükselme olduğunu gördük. Karaciğer, üre ve diğer testlerim iyi olsa da bu kolesterol yükselmesi ve kemik ağrılarımdan dolayı ilacın dozunu tekrar 30 mg'a düşürerek devam etmeye karar verdik. 
  Bu süreçte de yüzümde soyulma inanılmaz bir kuruluk olmadı. Ara sıra yüzümde kızarıklıklar oluştu bazen sanki ateşim çıkmış gibi hissettiğim oldu ama bunlar 15-20 dakika sürüp geçti. Endişe etmeyin özellikle beyaz tenlilerde ve benim gibi kılcal damarları yüzeye yakın olan ciltlerde oluşabilecek bir durum. Kalıcı değil. 
  Kilom 54 ve boyum 1.69. Vücut yağ oranı az olan dengeli beslenen bir tipim. Kilosu düşük olan insanlarda bu ilacın kemik ağrısına yol açtığı sıkça görülüyormuş. Endişe etmemek gerekiyor. Doktor kontrolünde ilacın dozunu düşürerek sizin için ideal oranda kullanmanız ağrılara engel oluyor. Düşük doz kullanırsam tedavim uzun sürer düşüncesiyle doktorunuza ısrar etmeyin. Ben yavaş olsun ama olmuşken tam olsun düşüncesi ile hareket ediyorum. Sonuçta bu bir süreç ve tedavi kişiye özel. Herkesin aynı sürede tedavisinin bitmesi gibi bir durum yok. Vücuda en az hasarla bu tedaviyi sonlandırmak bizim elimizde. Başta zaten sabretmemiz gerektiğini biliyorduk. O yüzden bu ilaçtan bir gecede mucizeler beklemek de, kısa sürede bitmesini istemek de yanlış. 
  
  

Yorumlar

Popüler Yayınlar